'Synes godt om' og del indlægget, hvis du fandt det brugbart.

2. Spis frugt

Frugt har fået et halvtdårligt ry i forbindelse med vægttab på grund af sukkerindholdet, fordi folk tror, at alt sukker er dårligt for dem, uanset om det er sukker fra mejeriprodukter, frugt eller slik. Når folk postulerer det, skyldes det, at de ikke aner, hvordan kroppen fungerer. Sukker er ikke et problem for kroppen (i moderate mængder). Kroppen vil gerne have næring, og det kan den få fra fx mejeriprodukter og frugt. At kroppen skal nedbryde mælke- eller frugtsukker for at få de vitaminer og mineraler, er pisse ligegyldigt og ikke et problem. Jeg har en masse at tilføje til den diskussion, men det må blive et andet indlæg. Lige nu skal du bare forstå, at frugt er godt – også når du gerne vil tabe dig.

Når du ikke har mere glykogen i din lever, sender den et signal til hjernen, der kan gøre dig sulten. Derfor er det en god idé at sørge for, at du har glykogen i din lever, da det gør, at du føler dig mere mæt. En måde at få det på er ved at spise frugt, da fruktose netop fylder dit leverglykogen-depot op. Undersøgelser viser også, at folk, som har en moderat mængde frugt i deres kost, føler sig mindre sultne end folk, der ikke har. Frugt giver dig også fibre og næringsstoffer. Hold dig desuden væk fra juice – spis frugten.

'Synes godt om' og del indlægget, hvis du fandt det brugbart.