'Synes godt om' og del indlægget, hvis du fandt det brugbart.

5. Sørg for spise dine kalorier frem for at drikke dem

Lad være med at drikke dine kalorier så vidt muligt. Sodavand, juice, iste og lignende tilføjer en masse kalorier, lidt eller ingen næring og mætter på ingen måde. Hvad angår mælk, der indeholder god næring, så lad være med at indtage mere end en halv liter om dagen (cirka 250 kalorier alt afhængigt af fedtprocenten). Jeg bruger det i min havregrød og kaffe. Hvis du bruger det på din morgenmad, i din kaffe, proteinshake og drikker en halv liter ved siden af, er det lige pludselig en masse kalorier ekstra. Ikke undgå mælk, bare vær opmærksom på kalorieindholdet.

Drik vand, kaffe og te dagligt samt eventuelt en kaloriefri drik en gang i mellem, fx Pepsi Max. Mange har en tendens til at tro, at de er sultne, når de i virkeligheden bare er dehydrerede, så sørg for at drikke rigeligt med væske, især hvis du er aktiv. 2-4 liter om dagen alt afhængig af dit aktivitetsniveau (jo mere du sveder, desto mere væske skal du fylde på for at undgå væskemangel).

'Synes godt om' og del indlægget, hvis du fandt det brugbart.